Maharišiho odkaz

"Abychom mysleli, musíme být. Ale abychom byli, nemusíme myslet."

Detailní informace k osobě, životu a dílu Šri Ramana Maharišiho z Arunáčaly -

na stránkách pana Skarnitzla

 

Tresť učení

  Přátelé, umísťuji sem pro Vás Maharšiho zápisky nazvané Tre sť u č ení. Jádro Integrální Jógy (i z názvu patrné)

 

zde M. shrnul do třiceti krátkých textů či souvětí, které se tímto stávají opravdovou a cennou esencí duchovní cesty.

 

40 veršů o Skutečnosti

Širší pojednání v krátkých textech, shrnuté do čtyřiceti odstavců se nazývá 40 verš ů o Skutečnosti.  Škoda, že jsem na tyto Maharšiho texty nenarazil dřív, asi bych si ušetřil několik hodin psaní mnoha textů těchto stránek.Výhoda pro pokročilé adepty spočívá v tom, že veškeré příčiny stagnace nás adeptů se dají nalézt jako náš osobní nesoulad s některou formulí tohoto textu (kterého zde není mnoho).  To ovšem vyžaduje určitou míru sebereflexe - však víme..

 

Kdo jsem já

Zde jde o texty vytažené z deníku dlouholetého žáka Maharšiho, jehož jméno je Šrí Šivapakasam Pillai. Jde o přepis původních odpovědí, které Maharši psal do písku, na břidlicové destičky nebo proužky papíru. Malá brožurka byla poprvé vydána roku 1923. Je zde uvedeno mnoho tamilských či sanskrtských výrazů, které jsou v souvislosti s duchovní cestou a praxí užívány a jejíhž význam je zde podrobně rozepsán a srozumitelně vysvětlen. Tyto texty mají potenciál vnést světlo (z pohledu pochopení) do mnoha duchovních textů, kde jsou tyto výrazy použity a které nás jejich neznalostí mnohdy potrápily. Snad Vám i tyto poznámky pomohou odpovědět na otázku Kdo js em já?

 

Ostatní velmi významná díla

Adi Šankaračárja - Bhadža Góvindam

 

 

 

Esence jógy Vasišty

 

 

 

Skryté jádro integrální filozofické jógy (..za oponou předsudků)

Většinu času své duchovní cesty jsem nevěnoval přímo textům Integrální filozofické jógy. A když už jsem  na filozofickou Jogu narazil, byla to díla (v té době) "podezřelých" osob E.Tomáše a P.Bruntona. Přestože jsem věděl, že oba autoři se velice dobře znali a čerpali ze společného zdroje (znalostí Maharišiho), nikdy jsem se k textům přímo od osoby Maharišiho nedostal, protože jsem předpokládal v celém učení podvodně-ekonomickou manipulaci "oveček" za účelem zisku. Své studium jsem bral spíš jako vědeckou práci - hledání pravdy v pozadí sekty, z čehož se nakonec stalo hledání Pravdy v pozadí jevů a sebesama. Zprvu jsem chtěl odhalit podvod podvodníka v české zemi. Proto jsem se textům Šri Ramany vyhýbal a mé znalosti a zkušenosti pramení z mé osobní praxe na základě učení Tomáše a Bruntona.  Člověk bývá často obětí svých představ a já byl obětí té své. Předpokládal jsem totiž (a jinak to ani nešlo - dle Descarta to ve vědě ani na duchovní cestě jinak nikdy nepůjde), že se nejedná o seriózní závěry (bez hmatatelného důkazu!). Nic nemohlo nakonec být vzdálenější Pravdě (chtělo to svůj čas). Nevěřil jsem vůbec ničemu, ale přesto se snažil pochopit skrytou logiku a nakonec našel i nezvratnou pravdu a důkazy v jednotlivých bodech učení. Přes mou krajní nedůvěru a ryze ateistický přístup (bez předsudků= a možná právě proto) jsem nakonec jádro této duchovní cesty pochopil a praxí meditace dosáhl odhalení své vlastní skryté Podstaty. Nemusím snad ani dodávat, že učení a závěry Tomáše a Bruntona jsou v naprostém souladu (včetně poznání skryté Podstaty).

Z vlastní praxe potvrzuji, že nejde o víru v texty tradičního učení, ale veškeré texty Maharšihiho jsou vyjádřené důsledky praxe.

Dnes, když pročítám texty Maharšiho, znovu a znovu si uvědomuji, jak snadné je zavrhnout osobu a učení jen díky vlastnímu chybnému přesvědčení o své vlastní ničím nepodložené představě pravdy. Proto říkám..

Nikdy nepřestávejte hledat pravdu v pozadí různorodých jevů a nebuďte obětí vlastních (nepodložených) představ.